Ειδήσεις /
Λογισμικό Παρουσιάσεων (Ms Powerpoint) – Ένα εργαλείο παγίδα!
Έχει τύχει σε όλους μας, μικρούς και μεγάλους, κατά τη διάρκεια μίας ψηφιακής παρουσίασης με κείμενο και εικόνες να νιώσουμε κούραση, πλήξη και να ανυπομονούμε για το τέλος και τη... λύτρωσή μας από τη διαδικασία αυτή.
Παράλληλα, δεν είναι λίγες οι φορές που οι μικροί μαθητές, επιλέγουν σχεδόν άκριτα να αντιγράψουν και να επικολλήσουν διαδικτυακές πληροφορίες στις παρουσιάσεις τους. Το αποτέλεσμα είναι η λογοκλοπή και η παραγωγή ψηφιακών προϊόντων, τα οποία περιέχουν άγνωστες λέξεις, ασήμαντες ή και ασύνδετες μεταξύ τους πληροφορίες που μπορεί να μη βγάζουν νόημα.Ένα ακόμη πρόβλημα αποτελεί και η καταγραφή ατελείωτων σειρών κειμένου ανά διαφάνεια, γεγονός που κουράζει και κάνει τον θεατή - ακροατή να αναρωτιέται για το νόημα μιας ψηφιακής παρουσίασης, τη στιγμή που ένα έντυπο κείμενο θα μπορούσε να λειτουργήσει εναλλακτικά και πιο αποτελεσματικά για την παρακολούθηση μίας ομιλίας.Στα μαθήματα Πληροφορικής στις τάξεις Ε’ και Στ’ Δημοτικού, με κατάλληλα διαμορφωμένες ασκήσεις – project διερευνούμε και συνθέτουμε ψηφιακές παρουσιάσεις για προσωπικότητες που έγραψαν και συνεχίζουν να γράφουν ιστορία στον κόσμο της σύγχρονης τεχνολογίας. Ταυτόχρονα, χρησιμοποιώντας μολύβι και χαρτί (!), εξασκούμαστε στο να καταγράφουμε τις πιο χρήσιμες για τις παρουσιάσεις μας πληροφορίες, διερευνώντας πηγές, ώστε να είμαστε σε θέση να ξεχωρίζουμε τα ουσιώδη από τα επουσιώδη στοιχεία.Σταδιακά, στα επόμενα μαθήματα θα μας απασχολήσουν ζητήματα-αισθητικής οπτικού αποτελέσματος,-αναλογίας κειμένου και εικόνας ανά διαφάνεια,-ταιριαστής με το μήνυμα που θέλουμε να περάσουμε γραμματοσειράς,-δυναμικής μηνύματος με την προσαρμογή κινήσεων εισόδου και έμφασης στα πολυμέσα που αξιοποιούμε (κείμενο και εικόνα),-ρόλου του ομιλητή, όχι ως απλού αναγνώστη, αλλά ως πρωταγωνιστή μιας ομιλίας με βοηθητικό εργαλείο μία ελκυστική ψηφιακή παρουσίαση.Είναι σημαντικό λοιπόν, να θυμόμαστε ότι τα εργαλεία παρουσιάσεων δεν είναι από μόνα τους βαρετά, αλλά εμείς οι ίδιοι, χωρίς να γνωρίζουμε τη δυναμική και τις δυνατότητές τους καταλήγουμε στη δημιουργία και παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού που μοιάζει περιττό ή και αδιάφορο.