Ειδήσεις /
Κάρτες Πρόκλησης με Αυτοματισμούς : «Ναυαγός στο νησί»
Στα μαθήματα Ρομποτικής με τις τάξεις Ε’ και Στ’ οι περιπέτειες του ναυαγού μας συνεχίζονται. Αυτή τη φορά στόχος ήταν οι μαθητές να θυμηθούν και να ορίσουν ξεκάθαρα την έννοια του αυτοματισμού. Με απλά λόγια, ο αυτοματισμός αφορά τη δημιουργία ενός ερεθίσματος (με την αξιοποίηση κινητήρα), το οποίο γίνεται αντιληπτό από έναν αισθητήρα (κλίσης ή απόστασης), γεγονός που δίνει ενδείξεις ή προκαλεί μία νέα αντίδραση.Οι μαθητές λοιπόν, δούλεψαν σε ομάδες και, έχοντας στη διάθεσή τους μία πλακέτα 40x40 και ένα πακέτο LEGO WeDo 2.0, κλήθηκαν να διαλέξουν μία κάρτα, η οποία υποδείκνυε ένα πιθανό σενάριο για τη ζωή του ναυαγού στο απομονωμένο νησί. Στη συνέχεια, θα έπρεπε να συνεργαστούν και να κατασκευάσουν έναν (ή και δύο) αυτοματισμούς που θα ανταποκρίνονταν στο σενάριο της κάρτας τους. Στο τέλος, θα έπρεπε να παρουσιάσουν στους συμμαθητές τους τη μακέτα και τον αυτοματισμό τους, να αφηγηθούν μία σύντομη ιστορία με αφορμή το σενάριό τους, και να δεχτούν την αξιολόγηση και τις ερωτήσεις των άλλων ομάδων.Μερικές από τις κάρτες που υλοποίησαν οι ομάδες περιλάμβαναν τις παρακάτω προκλήσεις:«Χτίσε ένα ρομπότ που να μπορεί να κάνει μία κουραστική για εσένα δουλειά, όπως για παράδειγμα να κόβει ξύλα ή να συλλέγει φαγητό.»«Κατασκεύασε ένα καΐκι που θα σε βοηθήσει στο ψάρεμα αλλά και στην εξερεύνηση του υπόλοιπου νησιού.»«Το φαγητό και οι προμήθειες τελείωσαν. Σκέψου τι μπορείς να κατασκευάσεις, ώστε να μην πεινάσεις!»