Η Αξιοποίηση της Ταξιδιωτικής φωτογραφίας στην Εκπαίδευση

Σχολή Χατζήβεη - Η Αξιοποίηση της Ταξιδιωτικής φωτογραφίας στην Εκπαίδευση - 3/11/2021

Τη Κυριακή 31 Οκτωβρίου 2021 η εκπαιδευτικός του σχολείου μας Ελλη Κωβαίου πραγματοποίησε εισήγηση με θέμα " H Αξιοποίηση της Ταξιδιωτικής Φωτογραφίας στην Προσχολική Εκπαίδευση" στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο με θέμα "Το εκπαιδευτικό παιχνίδι και η τέχνη στην εκπαίδευση και στον πολιτισμό"  που διοργάνωσε το Μουσείο Σχολικής Ζωής, το Μητροπολιτικό Κολλέγιο και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.

Η εισήγηση αυτή αφορούσε την ένταξη της ταξιδιωτικής φωτογραφίας στην προσχολική εκπαίδευση, τις δυνατότητες που προσφέρει και τα οφέλη που προσκομίζουν οι μαθητές από την αξιοποίηση της.  Η χρήση της εικόνας στην προσχολική εκπαίδευση είναι μια πρακτική που αξιοποιείται παραδοσιακά σαν εφόρμηση για την ενασχόληση με διάφορες θεματικές, ωστόσο το εκπαιδευτικό σενάριο που βασίζεται εξ ολοκλήρου σε αξιοποίηση ποιοτικών φωτογραφιών ή αξιοποίηση μιας έκθεσης φωτογραφίας δίνει τη δυνατότητα προσέγγισης πολλών διαφορετικών θεμάτων, ιδεών, αξιών, ηθογραφικών στοιχείων κλπ. Επιπλέον φέρνει τα παιδιά σε επαφή με την τέχνη της φωτογραφίας και καλλιεργεί την αισθητική τους.Στη μελέτη περίπτωσης "Ταξίδι στο Νεπάλ" η οποία υλοποιήθηκε σε παιδιά προσχολικής εκπαίδευσης με αφορμή την παγκόσμια ημέρα για την φτώχια αξιοποιήθηκε η ταξιδιωτική φωτογραφία. Το φωτογραφικό υλικό χρησιμοποιήθηκε με συγκεκριμένους στόχους, ώστε τα παιδιά να παρατηρήσουν στοιχεία που περιλαμβάνονταν στις φωτογραφίες και να καταλήξουν σε συμπεράσματα που αφορούσαν το βιοτικό επίπεδο των ανθρώπων, τον τρόπο ζωής, στοιχεία της κουλτούρας και του πολιτισμού τους, στοιχεία για το κλίμα, το κράτος (πχ σημαία), τον λαό κ.α.Σε πολλές περιπτώσεις το φωτογραφικό υλικό έδινε τη δυνατότητα για διφορούμενα συμπεράσματα που ανάγκαζαν τους μαθητές να μπουν σε διάθεση debate και να χρειαστεί να επιχειρηματολογήσουν για την άποψη τους.Σε συνέχεια της εκπαιδευτικής δράσης δόθηκε η δυνατότητα να υλοποιηθούν βιωματικές δράσεις προσέγγισης του λαού που γνωρίσαμε και της κουλτούρας του, όπως μαγειρική, χειροτεχνίες, κατασκευές, θεατρικά παιχνίδια κ.α.Αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι ολοκληρώνοντας οι μικροί μαθητές το φωτογραφικό τους ταξίδι σε έναν νέο τόπο και γνωρίζοντας έναν νέο λαό είχαν καταφέρει να προσεγγίσουν τη διαφορετικότητα και να αναπτύξουν το σεβασμό τους για άλλους λαούς και πολιτισμούς.