Διδακτικές παρεμβάσεις σε μαθητές με Asperger

Σχολή Χατζήβεη - Διδακτικές παρεμβάσεις σε μαθητές με Asperger - 18/2/2015

Ένα ακόμη σεμινάριο του Κέντρου ΕΥΡΥΜΑΘΕΙΑ έλαβε χώρα την Κυριακή 15 Φεβρουαρίου 2015. Το θέμα που μας απασχόλησε αυτή τη φορά ήταν Διδακτικές παρεμβάσεις σε μαθητές με Asperger, ελαφρά νοητική καθυστέρηση και προβλήματα συμπεριφοράς.

 Στα πλαίσια του επιμορφωτικού σεμιναρίου, η ομιλήτρια Κατερίνα Παπουτσάκη, Δρ. Ειδικής Παιδαγωγικής και Σχολική Σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ανέλυσε την έννοια και τη φύση του προβλήματος και τα βασικά χαρακτηριστικά των μαθητών με Asperger, με νοητική καθυστέρηση και μαθητών με προβλήματα συμπεριφοράς. Ανέφερε μεθόδους αξιολόγησης, οι οποίες βοηθούν στην εκτίμηση των δυσκολιών, και τον τρόπο κατάρτισης εξατομικευμένων προγραμμάτων παρέμβασης ή διαφοροποίησης της δυσκολίας, προκειμένου να ικανοποιηθούν οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών.

Μάλιστα, η εισηγήτρια τόνισε πως η έλλειψη κατάρτισης των εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση συντελεί στην αδυναμία αποτελεσματικής υποστήριξης. Έτσι, οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αρκετά συχνά αποστρέφονται το σχολείο, αναπτύσσουν συναισθηματικά και κοινωνικά προβλήματα, μειωμένη αυτοεκτίμηση, έλλειψη κινήτρων και προβλήματα στις κοινωνικές τους σχέσεις. Επιπρόσθετα, η κ. Παπουτσάκη υπογράμμισε ότι ενημέρωση των εκπαιδευτικών για τις δυσκολίες των ανωτέρω κατηγοριών βοηθά αυτούς στην έγκαιρη διάγνωση με κατάλληλα εκπαιδευτικά εργαλεία και στην κατάρτιση εξατομικευμένων προγραμμάτων παρέμβασης.

 

Κάτι που πρέπει οπωσδήποτε να αναφέρουμε είναι το γεγονός ότι όλα τα παραπάνω έγιναν περισσότερο κατανοητά μέσα από την επεξεργασία προσωπικών εμπειριών και βιωμάτων αλλά και από διάφορες μελέτες περίπτωσης που μας παρουσίασε η εισηγήτρια. Ιδιαίτερα συγκινητικό ήταν το κλείσιμο του σεμιναρίου καθώς η κυρία Παπουτσάκη επέλεξε να μας προβάλει ένα βίντεο που αναδείκνυε τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν αλλά και το πώς αισθάνονται τα άτομα με ειδικές ανάγκες που πολλές φορές παραγκωνίζονται και μένουν μόνα τους επειδή από τον περίγυρό τους συνήθως λείπει η ευαισθητοποίηση. Το συγκεκριμένο βίντεο, λοιπόν, μας «έπεισε» πως κάθε τι μπορεί να λειτουργήσει με άρτιο τρόπο μόνο όταν είναι όλα τα κομμάτια μαζί..

 

Δασκάλα Α’ τάξης

Αϋφαντή Μαρία