Ειδήσεις /
Η τέχνη του αυτοσχεδιασμού: το παράδειγμα του διηγήματος
Ο θεατρολόγος του σχολείου Κωσταντίνος Μαρούγκας πραγματοποίησε ένα ενδιαφέρον ψηφιακό εργαστήριο στα πλαίσια του 2ου Πανελλήνιου Συνέδριου με τίτλο «Το εκπαιδευτικό παιχνίδι και η τέχνη στην εκπαίδευση και στον πολιτισμό» το οποίο διεξήχθη διαδικτυακά στις 29-31 Οκτωβρίου.
Το εργαστήρι σχεδιάστηκε ως μια δοκιμή πάνω στη διδασκαλία των πεζών λογοτεχνικών κειμένων που μπορούν οι εκπαιδευτικοί, τόσο της Πρωτοβάθμιας όσο και της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, να πειραματιστούν. Ουσιαστικά, η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε στηρίζεται στη Θεωρία της Πρόσληψης και συγκεκριμένα στα κενά απροσδιοριστίας που προκύπτουν από το πεζό λογοτεχνικό κείμενο.
Οι δράσεις τοποθετούνται σε τρεις διαφορετικές φάσεις: πριν το κείμενο, στη μέση του κειμένου, μετά το κείμενο. Το βασικό θεατρικό εργαλείο που αξιοποιήθηκε ήταν ο αυτοσχεδιασμός και ποικίλα δραματικά παιχνίδια που βοήθησαν τους/τις συμμετέχοντες/ουσες να εμπλακούν βιωματικά με το πεζό λογοτεχνικό κείμενο και να το εξερευνήσουν μέσω της αλληλεπίδρασης.Με κύριο άξονα το σύγχρονο διήγημα που επιλέχθηκε από την ομάδα, οι συμμετέχοντες/ουσες «οικοδόμησαν» τη νέα εμπειρία σύμφωνα με τις δικές τους επιλογές, στάσεις, δράσεις και συνολική εμπλοκή, καταθέτοντας με αυτόν τον τρόπο το προσωπικό στοιχείο, την ανοιχτή επικοινωνία, τη συν-δημιουργία που τελικά κρίνεται απαραίτητη, ώστε να καρπωθούν το λογοτεχνικό κείμενο απολαμβάνοντάς το.Αντίστοιχα, οι συμμετέχοντες/ουσες έλαβαν τα «εφόδια» της βιωματικής δράσης και της θεατρικής εμψύχωσης, με σκοπό την εφαρμογή αντίστοιχων πρακτικών εστιασμένων στα χαρακτηριστικά και τις επιθυμίες των μαθητών/τριών τους.