Ειδήσεις /
Τεχνικές αντιμετώπισης δυσκολιών παραγωγής γραπτού λόγου και κατανόησης
Το Σάββατο 14 Μαρτίου 2015 πραγματοποιήθηκε το σεμινάριο του Κέντρου ΕΥΡΥΜΑΘΕΙΑ με τίτλο Μεταγνωστικές Στρατηγικές και Μεταγνωστική Ενημερότητα: Τεχνικές αντιμετώπισης δυσκολιών παραγωγής γραπτού λόγου και κατανόησης. Ομιλήτρια αυτή τη φορά ήταν η Μαρία Ράλλη, ειδική παιδαγωγός και διδάκτορας του Πανεπιστημίου Κρήτης.
Το συγκεκριμένο σεμινάριο είχε ως στόχο να μας προσφέρει το απαραίτητο θεωρητικό πλαίσιο και βασικές πρακτικές γνώσεις για το συγκεκριμένο θέμα. Επιπρόσθετα, παρουσιάστηκε από την ομιλήτρια το κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό για να σχεδιάσουμε και να πραγματοποιήσουμε θεραπευτικές παρεμβάσεις σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Οι παρεμβάσεις αυτές μπορούν να γίνουν σε εξατομικευμένο επίπεδο, ενώ με τις ανάλογες μετατροπές μπορούν να απευθύνονται και σε μικρές ομάδες μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες.
Ειδικότερα, όσον αφορά στο θεωρητικό κομμάτι του σεμιναρίου, αναφερθήκαμε:
- Στα χαρακτηριστικά γνωρίσματα μαθησιακών δυσκολιών κατανόησης και παραγωγής γραπτού λόγου
- Στον ρόλο των μεταγνωστικών στρατηγικών και της μεταγνωστικής ενημερότητας στις μαθησιακές δυσκολίες κατανόησης και παραγωγής γραπτού λόγου
- Στις μεταγνωστικές στρατηγικές για την αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών γραπτού λόγου
- Σε ανάλυση μελέτης περίπτωσης και
- Σε διδακτικές παρεμβάσεις διδασκαλίας ματαγνωστικών στρατηγικών που προκύπτουν από τη διεθνή βιβλιογραφία
Αντίστοιχα το βιωματικό μέρος, που αποτέλεσε ένα είδος εργαστηρίου, περιελάμβανε:
- Προσομοίωση διδασκαλίας για την καλλιέργεια μεταγνωστικών στρατηγικών σε ομαδοσυνεργατικά πλαίσια με ανάθεση ρόλων σε ανομοιογενείς ομάδες μαθητών
- Πληροφορίες για τον συντονιστικό ρόλο του θεραπευτή και τη φθίνουσα καθοδήγηση
- Συμμετοχή σε δραστηριότητες που αφορούσαν στις προ-συγγραφικές (planning), συγγραφικές (drafting) και μετα-συγγραφικές (revising) φάσεις του γραπτού λόγου και σε ασκήσεις roleplaying και
- Τη γνωριμία με δύο εξειδικευμένα εκπαιδευτικά εργαλεία για την καλλιέργεια μεταγνωστικών δεξιοτήτων, τα οποία έχει δημιουργήσει η ίδια η ομιλήτρια
Εν ολίγοις επρόκειτο για ένα πολύ καλά οργανωμένο σεμινάριο που ελπίζουμε να έχει και δεύτερο μέρος!
Δασκάλα Α’ τάξης
Μαρία Αϋφαντή