Ειδήσεις /
Γελοιογραφία και Περιβάλλον
Οι μαθητές του Στ’1 κατά τη διάρκεια των μαθημάτων της Ευέλικτης Ζώνης ευαισθητοποιήθηκαν σε περιβαλλοντικά ζητήματα μέσα από την τέχνη της γελοιογραφίας. Η έμπνευσή μας ξεκίνησε με την προβολή παρουσιάσεων, την ανάγνωση ποιοτικών κειμένων, την παρακολούθηση μαθητικών ταινιών μικρού μήκους και συνεχίστηκε με την οπτική αποκωδικοποίηση σκίτσων και γελοιογραφιών που σχετίζονται με περιβαλλοντικούς κινδύνους. Συγκεκριμένα, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με τη μεταφορική-συμβολική γλώσσα της γελοιογραφίας, εντοπίζοντας μηνύματα και συναισθήματα που προκαλούνται με τη χρήση της. Στη συνέχεια, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες κι επεξεργάστηκαν γελοιογραφίες εστιασμένες σε τρεις θεματικές: «καταστροφή δασών», «ξηρασία και ερημοποίηση», «το μέλλον της Γης». Κάθε ομάδα ανέλαβε να παρουσιάσει στις υπόλοιπες το μήνυμα της κάθε γελοιογραφίας. Η έμπνευση και η δημιουργική φαντασία οδήγησε την κάθε ομάδα στο να εκφραστεί με το δικό της μοναδικό τρόπο. Μερικοί από αυτούς ήταν: ο σχεδιασμός σκίτσων-απάντηση στις γελοιογραφίες, η δραματοποίηση του μηνύματός τους, η απόδοση πρωτότυπου τίτλου, καθώς και η σύνθεση σύντομου κειμένου-σχόλιου με αφορμή το περιεχόμενό τους. Οι μαθητές εργάστηκαν βιωματικά και συνεργατικά, προσεγγίζοντας με απίστευτα δημιουργική διάθεση ευαίσθητα ζητήματα οικολογικού και ανθρωπιστικού ενδιαφέροντος.