1. Είμαστε μια οικογένεια. Η τάξη μας, το σχολείο μας είναι ο χώρος όπου όλοι νιώθουμε αποδοχή κι ασφάλεια. Είμαστε μέλη μιας μεγάλης οικογένειας. Στηρίζουμε, βοηθάμε κι ενθαρρύνουμε ο ένας τον άλλο μέσα από τα λόγια, τις κινήσεις, τις εκφράσεις μας.
2. Καλημερίζω. Όταν μπαίνω στην τάξη, λέω μια θετική «Καλημέρα» στη δασκάλα και τους συμμαθητές μου. Το ίδιο κάνω με όποιον άνθρωπο συναντήσω το πρωί φτάνοντας στο σχολείο.
3. Χαιρετώ τους δασκάλους με το όνομά τους. Βάζω στόχο να μάθω τα ονόματα των ανθρώπων του σχολείου μας. Κάθε φορά που συναντώ κάποιον δάσκαλο ή οποιονδήποτε άνθρωπο που εργάζεται εδώ, τον χαιρετάω με το όνομά του. Τον ίδιο στόχο θέτουν κι εκείνοι.
4. Σέβομαι τον συνομιλητή μου. Όταν στην τάξη παίρνει τον λόγο ένας συμμαθητής μου, γυρίζω προς το μέρος του και τον κοιτάζω. Τον ακούω με προσοχή και περιμένω να ολοκληρώσει, προτού σηκώσω το χέρι μου.
5. Ευχαριστώ. Όταν κάποιος στην τάξη μάς μοιράζει κάτι (φυλλάδια, γλυκά, άλλα υλικά), του λέμε πάντα ευχαριστώ. Το ίδιο ισχύει κάθε φορά που κάποιος μου δίνει ένα αντικείμενο στο σπίτι ή στο σχολείο.
6. Επιβραβεύω τον συμμαθητή μου. Χαίρομαι και λέω «μπράβο» κάθε φορά που ένας συμμαθητής μου πετυχαίνει έναν στόχο ή κάνει μια καλή πράξη.
7. Στις επισκέψεις εκφράζω κάτι θετικό. Όταν επισκεπτόμαστε ένα μέρος, φροντίζω πριν φύγουμε να πω τουλάχιστον ένα θετικό σχόλιο στους ανθρώπους που μας δέχτηκαν.
8. Αν διαφωνήσουμε. Αν έρθω σε αντιπαράθεση με έναν συμμαθητή μου, προσπαθώ με ήρεμο τόνο να λύσω τη διαφορά. Αν υπάρχει ένταση, αναζητώ τον δάσκαλό μου και μοιράζομαι μαζί του τις σκέψεις και τα συναισθήματά μου, μιας και εκείνος θα με κατευθύνει στην πιο σωστή επιλογή.
9. Μετακινούμαστε αρμονικά κι αθόρυβα. Όταν θέλουμε να μεταβούμε από την τάξη μας προς μία άλλη τάξη ή την αυλή, προχωράμε με ησυχία κι επιλέγουμε πάντα τη δεξιά πλευρά της σκάλας.
10. Μια καλή πράξη. Βάζω στόχο να κάνω μια πράξη που θα δώσει χαρά ή θα βοηθήσει κάποιον στο σχολείο ή στο σπίτι.
11. Επιλέγω την αλήθεια. Όταν κάνω κάτι που δεν είναι σωστό, είναι σημαντικό να πω την αλήθεια, να ζητήσω συγγνώμη και να προσπαθήσω να μην επαναλάβω αυτή την πράξη. Έτσι κερδίζω τον σεβασμό και την εμπιστοσύνη των γύρω μου.
12. Βάζω τον καλύτερο εαυτό μου. Σε ό,τι κάνω, στην τάξη, στο παιχνίδι, στη φιλία μου, βάζω τα δυνατά μου για να γίνω όσο καλύτερος μπορώ.
13. Μαθαίνω να κερδίζω και να χάνω. Όταν διακρίνομαι στο σχολείο ή κερδίζω σε ένα παιχνίδι, χαίρομαι με την επιτυχία μου χωρίς να περηφανεύομαι. Όταν χάνω, δεν θυμώνω, ούτε μειώνω τον αντίπαλό μου. Αποφεύγω φράσεις που θα τον πληγώσουν και θα ακυρώσουν την προσπάθειά του. Μπορώ απλά να πω: «Μπράβο, καλό παιχνίδι!»
14. Μαθαίνω να συζητώ. Δεν μειώνω ποτέ ένα συμμαθητή μου, ακόμα κι αν πει μια λάθος απάντηση. Στη συζήτηση στην τάξη μπορώ να χρησιμοποιώ εκφράσεις όπως οι ακόλουθες: Συμφωνώ με τον Περικλή και επίσης πιστεύω… Θέλω να συμπληρώσω ότι… Ή: Ο Αλέξανδρος έκανε μια καλή παρατήρηση, αλλά έχω διαφορετική ιδέα/σκέψη… Ή: Η γνώμη της Δανάης μού άρεσε πολύ και με βοήθησε να σκεφτώ…
15. Την επιβράβευση την προσμένω αλλά δεν την απαιτώ. Εργάζομαι με τον καλύτερο τρόπο για τη δική μου πρόοδο και όχι για ένα πιθανό δώρο. Αν τελικά έρθει η επιβράβευση, τη δέχομαι με χαμόγελο κιεκτίμηση.
16. Άδραξε τη μέρα. Χαίρομαι με όλη μου την καρδιά κάθε ευχάριστη στιγμή. Βάζω στην άκρη την γκρίνια και την κακή διάθεση.