Προ-Νηπιαγωγείο
Σύμφωνα πάντοτε με την αρχή ότι ένα παιδί μπορεί να διδαχθεί σχεδόν τα πάντα, αρκεί αυτό να γίνει με ταιριαστή για την ηλικία του προσέγγιση και μέθοδο, η δραστηριότητα της εκπαιδευτικής ρομποτικής για μας ξεκινάει από την προσχολική ηλικία! Η ενασχόληση με τη ρομποτική από μικρή ηλικία προωθεί την ενασχόληση με πολλούς τομείς, ιδιαίτερα από τις θετικές επιστήμες (STEM). Τα Μαθηματικά, η Φυσική, καθώς και ο Προγραμματισμός και η Μηχανολογία είναι μαθησιακά αντικείμενα με τα οποία τα παιδιά έρχονται σε επαφή.
Συγκεκριμένα στο μάθημα αυτός στόχος είναι τα παιδιά να έρθουν σε επαφή... περισσότερα
Το παιχνίδι αποτελεί το κυρίαρχο διδακτικό μέσο και τον πυρήνα όλου του προγράμματος. Μέσα σ’ έναν ευχάριστο, ασφαλή και ελκυστικό χώρο τα παιδιά καθημερινά απασχολούνται τόσο σε «γωνιές», εξοπλισμένες με το σωστό εκπαιδευτικό υλικό όσο και στην αυλή του σχολείου ή στο άλσος με ομαδικά παιχνίδια. Παίζοντας τα παιδιά εξερευνούν, αναγνωρίζουν, πειθαρχούν, αναπτύσσουν δεξιότητες συνεργάζονται και ασκούνται στην άμιλλα, κατανοούν και αγαπούν τους συμμαθητές τους, εκφράζουν τα συναισθήματά τους.
Πρόκειται για συναντήσεις με προσκεκλημένους που έρχονται στο σχολείο μας για να ασχοληθούν με τα παιδιά με θέματα που δεν προσεγγίζουν οι νηπιαγωγοί τους. Οι μαθητές μας έρχονται σε επαφή με ποικίλα θέματα που αφορούν στην κοινωνική ζωή, την υγεία, την οικολογία, τον πολιτισμό μέσα από τα μάτια του προσκεκλημένου μας. Παλιότερες συναντήσεις ήταν "Η Γνωριμία με το επάγγελμα του Πυροσβέστη", "Πώς εκπαιδεύονται τα σκυλιά των τυφλών", "Γνωριμία με τα κρητικά μουσικά όργανα", "Τα παιδιά της Αφρικής", "Γνωρίζω την τέχνη του Μελισσουργού" κ.α.
Με παιχνίδια στο διαδραστικό πίνακα, μουσική, τραγούδι, μίμηση, τόσο οι μαθητές του Προνηπίου, όσο και του Νηπιαγωγείου αγαπούν την ξένη γλώσσα, ενώ συγχρόνως θέτουν γερά θεμέλια για τη σωστή εκμάθησή της.
Ξεκινά το παραμύθι που γίνεται πραγματικότητα για κάθε μαθητή της Σχολής Χατζήβεη. Ένα παραμύθι που ξεκινάει από την ηλικία των 4 ετών και «χτίζουμε» μέρα με τη μέρα και με πολλή αγάπη, κόπο και αφοσίωση όλοι εμείς, που αναλαμβάνουμε να δώσουμε στα παιδιά σας τα καλύτερα και πιο δημιουργικά σχολικά χρόνια, έχοντας σαν βασική μας προτεραιότητα να τους προσφέρουμε αγάπη, ζεστασιά και ασφάλεια. Στο Σχολείο μας, σε συνεργασία με τους γονείς, διαπλάθουμε προσωπικότητες, καλλιεργούμε τις ιδιαίτερες δεξιότητες των παιδιών, αναπτύσσουμε τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους ενώ ταυτόχρονα... περισσότερα
Στο μάθημα του χορού έχουμε επιλέξει να διδάσκεται σύγχρονος χορός που απευθύνεται σε κορίτσια και αγόρια και δεν επιβαρύνει το σώμα των παιδιών. Οι αρχές του Σύγχρονου Χορού δίνουν στα παιδιά μας τις βάσεις και τα θεμέλια για όλα τα είδη χορού. Επιτυγχάνεται άρτια εκγύμναση του σώματος (χρήση σωστής αναπνοής,ισορροπία, ένταση, χαλαρότητα, συγκέντρωση, ακρίβεια). Το μάθημα αυτό γίνεται δύο φορές την εβδομαδα.Το μάθημα του χορού διδάσκει πτυχιούχος χορεύτρια.
Οι μαθητές μας θέλουμε να συμμετέχουν στη μάθηση με όλες τους τις αισθήσεις. Έτσι δε χάνουμε ευκαιρία να μαγειρέψουν, να φυτέψουν, να ακούσουν, να δουν, να αγγίξουν ενσωματώνοντας στην καθημερινότητα τους πλήθος βιωματικών δραστηριοτήτων που συνδυάζονται με τα θέματα που επεξεργάζονται κάθε ημέρα. Οι βιωματικές δραστηριότητες είναι αναπόσπαστο κομμάτι του βασικού προγράμματος. Με αφορμή τα θέματα που επεξεργάζεται η ομάδα, οι μικροί μαθητές ζυμώνουν ψωμί, φτιάχνουν μουστοκούλουρα, λιώνουν σοκολάτα, φυτεύουν φακές, μαζεύουν από τον κήπο πορτοκάλια και ρόδια, ντύνονται μελισσουργοί κ.α.
Στην ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα της πληροφορικής, τα παιδιά μυούνται στον κόσμο του Υπολογιστή. Εξοικειώνονται με τις απλές βασικές λειτουργίες του, ενώ μαθαίνουν να τον χρησιμοποιούν σαν χρήσιμο εργαλείο μάθησης και άντλησης πληροφοριών και όχι μόνο σαν παιχνίδι.Επίσης ασχολούνται με τα πρώτα βήματα στον προγραμματισμό.
Στο πρόγραμμα του Προνηπίου και του Νηπιαγωγείου ενσωματώνονται πρακτικές υπαίθριας εκπαίδευσης αξιοποιώντας δημιουργικά το χώρο του διπλανού μας άλσους αλλά και άλλους δασικούς χώρους όπως το Δάσος Καισαριανής και την Πάρνηθα. Οι νηπιαγωγοί μας αξιοποιούν τη φύση σχεδιάζοντας βιωματικές δράσεις που έχουν στόχο τη μάθηση, τη καλλιέργεια δεξιοτήτων και την επαφή του παιδιού με τη φύση.Αναρρίχηση, συλλογή φυσικών υλικών, ταξινόμηση είναι μερικές μόνο από τις δραστηριότητες.
Η ενασχόληση με το σκάκι ενισχύει τη λογικομαθηματική σκέψη και τη δημιουργικότητα.Οι σκακιστές μας καλλιεργούν τη συνδυαστική σκέψη, τη φαντασία και τη στρατηγική. Το σκάκι αναπτυσσει την αγωνιστικότητα, την επιμονή και τη συγκέντρωση. Επίσης γυμνάζει το μυαλό κι έχει παρατηρηθεί ότι οι σκακιστές επιτυγχάνουν υψηλές επιδόσεις στα μαθηματικά και τις θετικές επιστήμες.
Το μάθημα του σκάκι διδάσκει προπονήτρια έμπειρη σε μικρές ηλικίες, που φροντίζει, ώστε η πρώτη επαφή με το πνευματικό αυτό παιχνίδι να έχει ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη θετικής στάσης προς το σκάκι... περισσότερα
Έχοντας ως στόχο η μάθηση να γίνεται με γόνιμο και δημιουργικό τρόπο, οργανώνεται μια επίσκεψη το μήνα με σχολικά σε χώρους όπου λειτουργούν εκπαιδευτικά προγράμματα και εξασφαλίζουν στα παιδιά, ενεργητική συμμετοχή στην γνώση και βιωματική μάθηση. Τα θέματα που προσεγγίζονται αφορούν στην ιστορία, στη λαογραφία, στην τέχνη, στο θέατρο, στην οικολογία και άλλους ενδιαφέροντες τομείς.Θέλοντας οι μαθητές μας να βγαίνουν πιο συχνά έξω από τους χώρους του σχολείου πραγματοποιούμε και μικρούς περιπάτους γύρω από το σχολείο κάθε μήνα. Τετοιοι περίπατοι μπορεί να είναι στο ταχυδρομείο, στο... περισσότερα
Με την πρωινή συζήτηση ο εκπαιδευτικός δημιουργεί το κατάλληλο κλίμα, ώστε ο κάθε μαθητής να συμμετέχει ενεργά και να αλληλεπιδρά με τους συμμαθητές του. Η νηπιαγωγός παίρνει το ρόλο του συνεργάτη και εμψυχωτή και βοηθά τα παιδιά, μέσα από εικόνες, συζήτηση και πολυμέσα, να αξιοποιήσουν τα βιώματά τους και να μυηθούν στη γνώση.
Μία από τις πολλές δραστηριότητες του σχολείου μας είναι και η μουσική. Κεντρικός σκοπός του μαθήματος είναι η ενεργητική συμμετοχή των παιδιών. Για το λόγο αυτό, το δημιουργικό παιχνίδι είναι αναπόσπαστο στοιχείο. Η διοχέτευση των γνώσεων γίνεται μέσα από το παιχνίδι και τη διασκέδαση. Με τον τρόπο αυτό, τα παιδιά βιώνουν εμπειρικά τις μουσικές έννοιες μέσα από τον λόγο, την κίνηση, το τραγούδι και τη χρήση μουσικών οργάνων προσιτών στις τεχνικές τους ικανότητες και την ψυχοσύνθεσή τους. Η βιωματική εμπειρία έχει στόχο της να ενεργοποιήσει το γνωστικό πεδίο και τον συναισθηματικό και... περισσότερα
Με ελκυστικές ασκήσεις και ευχάριστες δραστηριότητες, τα παιδιά κατανοούν τη σημασία της γραφής ως μέσο επικοινωνίας. Με γλωσσικά παιχνίδια συνειδητοποιούν ότι ο γραπτός λόγος είναι η αναπαράσταση της γλώσσας, ενώ η εικόνα αποτελεί αναπαράσταση του κόσμου. Έτσι προτρέπονται από τους εκπαιδευτικούς να συλλαβίσουν.
Η αγαπημένη οικογενειακή δραστηριότητα των παιδιών ενσωματώνεται στο εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα δίνοντας τη δυνατότητα στις νηπιαγωγούς να καλλιεργήσουν άτυπα τη γραφή, την ανάγνωση, μαθηματικές έννοιες (κλάσματα), έννοιες φυσικών επιστημών (μείγματα, τήξη, πήξη κ.α.), θέματα ανακύκλωσης καθώς και να καλλιεργήσουν δεξιότητες συντονισμού, συνεργασίας κ.α.
Με κάθε αφορμή οι μαθητές μας μαγειρεύουν, φτιάχνουν μουστοκούλουρα, ψωμί, χριστουγεννιάτικα μπισκότα, λαζαράκια, σοκολατάκια, ομελέτες, πρωινά έχοντας πολλαπλά οφέλη γνωστικά και αναπτυξιακά.
Σύντομα οι μαγειρικές δράσεις... περισσότερα
Το σχολείο προάγει την κοινωνική ευαισθητοποίηση των μαθητών με μια σειρά πράξεων αγάπης. Φιλανθρωπικά παζάρια, υιοθεσία παιδιών, κουμπαράς αγάπης, βιβλίο καλών πράξεων, συλλογή τροφίμων, μεταχειρισμένων ρούχων, προσφορά βιβλίων είναι κάποιες από τις δράσεις των νηπίων.
Oι μαθητές του νηπίου έχουν τη δυνατότητα να μυηθούν σε μουσικά όργανα όπως σαντούρι, πιάνο και αρμόνιο. Τα μαθήματα είναι ατομικά και γίνονται από ειδικούς μουσικούς σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους του σχολείου.
Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στο Νηπιαγωγείο είναι πολύ σημαντικό, όχι μόνο για τη σωματική ανάπτυξη των παιδιών, αλλά και για τα ψυχικά και κοινωνικά οφέλη που προσφέρει.Πιο συγκεκριμένα στο νηπιαγωγείο προγραμματίζουμε δραστηριότητες που στοχεύουν στην ολική κινητικότητα του παιδιού και προάγουν τη σωματική, κοινωνική, συναισθηματική και πνευματική ανάπτυξη του. Εξασφαλίζουμε ένα ασφαλές περιβάλλον, τον απαραίτητο εξοπλισμό και διευκολύνουμε τη συμμετοχή του παιδιού σε διάφορες δραστηριότητες και παιχνίδια λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες και τις δυνατότητες της ηλικίας του.Με παιγνιώδη... περισσότερα
Παίζουμε θέατρο…Το θεατρικό παιχνίδι στο νηπιαγωγείο αποτελεί μια παιδαγωγική διαδικασία, η οποία στοχεύει στην εκφραστικότητα και δημιουργικότητα του νηπίου. Μέσα από ποικιλία παιχνιδιών, ασκήσεων ρυθμού και έκφρασης, αυτοσχεδιασμών, παντομίμας και δραματοποίησης, δημιουργούμε κατάλληλες συνθήκες για πειραματισμό και για την ενεργητική συμμετοχή των παιδιών σε ένα πρόγραμμα δράσης. Σκοπός γίνεται η βίωση της γνώσης, του συναισθήματος και σαφώς η ανάπτυξη της συλλογικότητας και της συνεργασίας.Απαραίτητες προϋποθέσεις; ΧΑΡΑ ΚΑΙ ΦΑΝΤΑΣΙΑ!Για ένα σχολείο κέντρο ζωής ,αγάπης ,έκφρασης και... περισσότερα
Τα παιδιά χρησιμοποιώντας αρχικά τις αισθήσεις τους, κάνουν υποθέσεις και προσπαθούν να γνωρίσουν τον κόσμο. Η προσωπική παρατήρηση και η ικανοποίηση της περιέργειας των μαθητών επιτυγχάνονται μέσα από τα πειράματα που τους βοηθούν να μάθουν, να αναζητούν πληροφορίες και να ενδιαφέρονται για τον κόσμο που τους περιβάλλει.
Η συμμετοχή σε διαγωνισμούς προάγει και ενδυναμώνει το αίσθημα της ευγενούς άμιλλας και του συναγωνισμού, ενώ συγχρόνως το παιδί δημιουργεί και εκφράζει μέσα από την τέχνη τα συναισθήματά του.
Παρότι το σχολείο δε διαθέτει πισίνα, δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να συμμετάσχουν σε μαθήματα κολύμβησης σε κλειστό κολυμβητήριο. Η κολύμβηση είναι το άθλημα που γυμνάζει τέλεια και αρμονικά το σώμα, χωρίς να το καταπονεί και ενδείκνυται για την άρτια σωματική ανάπτυξη των μικρών παιδιών.
Μέσα από ποικίλα ερεθίσματα και κατάλληλα παιχνίδια, οι μικροί μαθητές αντιλαμβάνονται ότι τα Μαθηματικά είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς τους. Έτσι οδηγούνται στο να συνειδητοποιήσουν την αξία τους. Οργανώνουν τη μαθηματική τους σκέψη, κατανοούν χωροχρονικές σχέσεις, εκτελούν μαθηματικές πράξεις, αναγνωρίζουν γεωμετρικά σχήματα, αριθμούς και εκτελούν απλές μαθηματικές πράξεις.
Με ελκυστικές ασκήσεις και ευχάριστες δραστηριότητες, κατανοούν τη σημασία της γραφής ως μέσο επικοινωνίας. Με γλωσσικά παιχνίδια συνειδητοποιούν ότι ο γραπτός λόγος είναι η αναπαράσταση της γλώσσας και η εικόνα, η αναπαράσταση του κόσμου. Έτσι προτρέπονται από τους εκπαιδευτικούς να συλλαβίσουν.
Θέτοντας υψηλούς στόχους, στο βιωματικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα εντάσσεται η μαθησιακή ενότητα "Γνωριμία με την Τέχνη". Στα πλαίσια της, οι μαθητές του Νηπιαγωγείου γνωρίζουν την παιδική ζωή σπουδαίων ζωγράφων και προσεγγίζουν κριτικά αντιπροσωπευτικούς πίνακες τους, οι οποίοι τους δίνουν την αφορμή για την προσέγγιση ποικίλλων θεμάτων όπως η άνοιξη, η ειρήνη, τα μαθηματικά κ.α. συνδυάζοντας τα διδακτικά αντικείμενα με την αισθητική καλλιέργεια, γνώση μέσα από την τέχνη δηλαδή. Στη συνέχεια, τα παιδιά με έμπνευση από τους πίνακες, μεταμορφώνονται σε εικαστικούς καλλιτέχνες και δημιουργούν... περισσότερα
Η καλλιτεχνική αγωγή αποτελεί πηγή γνώσης αλλά και ευκαιρία ελεύθερης έκφρασης. Οι μικροί μαθητές στο εικαστικό εργαστήρι έχουν την ευκαιρία να εκφραστούν εικαστικά και να καλλιεργήσουν την έμφυτη κλίση τους για δημιουργία. Στο μάθημα αυτό γνωρίζουν το έργο σημαντικών ζωγράφων, δημιουργούν τα δικά τους μοναδικά έργα εφαρμόζοντας νέες τεχνικές και υλικά και έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς εικαστικών τεχνών και εκθέσεις.
Η ζωή του νηπιαγωγείου εμπλουτίζεται με τη συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα μουσείων, επισκέψεις της οικογένειας σε θέατρα, μουσικές εκδηλώσεις, μουσικά και εικαστικά εργαστήρια εντός και εκτός του σχολείου, θεματικές εκδηλώσεις, οικογενειακές εκδρομές κ.α.
Σε ένα κατάλληλα διαμορφωμένο περιβάλλον, δίνεται η ευκαιρία στους μικρούς μας μαθητές να πειραματιστούν με διάφορα υλικά (χαρτιά, υφάσματα, ανακυκλώσιμα υλικά, χρώματα), να δημιουργήσουν και να αναπτύξουν τη φαντασία τους.
Η κηπουρική αποτελεί αγαπημένη δραστηριότητα των παιδιών καθώς τους δινει τη δυνατότητα να έχουν άμεση επαφή με το θαύμα της φύσης. Έχοντας στη νέα μας αυλή χώρο για λαχανόκηπο επιδιδόμαστε στις κηπουρικές μας δεξιότητες σκαλίζοντας, φυτεύοντας και γιατί όχι τρώγοντας τους καρπούς των κόπων μας!
Η συμμετοχή σε θεατρικά δρώμενα, γιορτές και παρελάσεις εμπλουτίζει τη σχολική ζωή, καλλιεργεί τη σωματική έκφραση και ενισχύει τη βιωματική προσέγγιση επετείων και άλλων θεμάτων.
Το τμήμα Ποδηλασίας Βουνού στο νηπιαγωγείο έχει σαν πρώτο στόχο την εκμάθηση ισορροπίας και στη συνέχεια τη διδασκαλία σωστών τεχνικών ποδηλάτου, γυμνάζοντας το σώμα των μικρών μαθητών.
Οι μικροί μαθητές συνειδητοποιούν τη σχέση του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον, ευαισθητοποιούνται για τα προβλήματα που συνδέονται με αυτό και δραστηριοποιούνται με ειδικά προγράμματα, ώστε να συμβάλλουν στην αντιμετώπισή τους.
Τα νήπια παροτρύνονται να αυτοσχεδιάσουν και να μιμηθούν με τις κούκλες του κουκλοθέατρου. Εξοικειώνονται έτσι με τις τεχνικές του Θεάτρου και μαθαίνουν να γίνονται τόσο δημιουργοί όσο και θεατές.
Η Ευέλικτη Ζώνη είναι ένα πρόγραμμα που στοχεύει τόσο στην καλύτερη και ισόρροπη κατανομή της ύλης του Νηπιαγωγείου όσο και στη εφικτή διαθεματική προσέγγιση της γνώσης.Μέσα σ’ αυτή τη Ζώνη αναπτύσσονται θεματικές ενότητες, οι οποίες πηγάζουν από τα βιώματα, τα ενδιαφέροντα και τις εμπειρίες των μαθητών μας και δεν μπορούν εύκολα να προβληθούν ή να αναδειχτούν στο επίπεδο της τυπικής διδασκαλίας.Το πρόγραμμα αυτό βασίζεται στην αναμόρφωση του σχολικού χρόνου και στην καλλιέργεια - ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, της συνεργασίας, της συλλογικής προσπάθειας και της βιωματικής δράσης.Η... περισσότερα
Θέλοντας οι μαθητές να αγαπήσουν τα μουσεία και να τα κάνουμε να ενδιαφερθούν για τα μουσειακά αντικείμενα πραγματοποιούμε επισκέψεις σε μουσειακούς χώρους με την καθοδήγηση εκπαιδευμένης μουσειοπαιδαγωγού, που πραγματοποιεί παιγνιώδη προσέγγιση των χώρων σε περιορισμένο χρόνο και σε επιλεγμένα εκθέματα, ώστε οι μαθητές να έχουν μια θετική μουσειακή εμπειρία.Επίσης φροντίζουμε οι μαθητές να έχουν επαφή με πλήθος μουσειοσκευών που δανειζόμαστε από μουσεία και δίνουν τη δυνατότητα στα παιδιά να αγγίξουν μουσειακά αντικείμενα αντίγραφα και να πειραματιστούν με αυτά (παραδοσιακοί κεφαλόδεσμοι... περισσότερα
Μέσα από το θεσμό της δανειστικής βιβλιοθήκης και της αφήγησης παραμυθιού, τα παιδιά έρχονται αβίαστα σε επαφή με το λογοτεχνικό βιβλίο. Μαθαίνουν να το αγαπούν, να το έχουν συντροφιά και να κάνουν συγκεκριμένες επιλογές βιβλίων ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους. Τέλος, ενθαρρύνονται να το αφηγηθούν στους συμμαθητές τους ή να ζωγραφίσουν ό,τι τους εντυπωσίασε.
Με θρύλους, λαϊκά παραμύθια, δημοτική μουσική, παραδοσιακούς χορούς, παιχνίδια, επισκέψεις σε λαογραφικά μουσεία, τα παιδιά μας έχουν τη δυνατότητα να προσεγγίσουν την ελληνική παράδοση, να γνωρίσουν το παρελθόν για να προχωρήσουν με στέρεες βάσεις προς το μέλλον.
Το σημαντικότερο μέρος της ανάπτυξής του παιδιού πραγματοποιείται τα χρόνια που βρίσκεται στο σχολείο Στο ίδιο διάστημα το παιδί αποκτά κινητικές και διατροφικές συνήθειες, που θα διατηρήσει, σε μεγάλο βαθμό, για όλη του τη ζωή. Το σχολείο, ως μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική μονάδα, έχει την υποχρέωση να φροντίζει όχι μόνο για την πνευματική, συναισθηματική, νοητική, κοινωνική καλλιέργεια και μόρφωση του παιδιού αλλά και για τη σωστή σωματική του ανάπτυξη και υγεία γενικότερα.Στο πρόγραμμα Αγωγή Υγείας και Διατροφή έχουμε την ευκαιρία να ευαισθητοποιήσουμε και να διδάσκουμε τα παιδιά σε... περισσότερα