Βασικό Πρόγραμμα
Το παιχνίδι αποτελεί το κυρίαρχο διδακτικό μέσο και τον πυρήνα όλου του προγράμματος. Μέσα σ’ έναν ευχάριστο, ασφαλή και ελκυστικό χώρο τα παιδιά καθημερινά απασχολούνται τόσο σε «γωνιές», εξοπλισμένες με το σωστό εκπαιδευτικό υλικό όσο και στην αυλή του σχολείου ή στο άλσος με ομαδικά παιχνίδια. Παίζοντας τα παιδιά εξερευνούν, αναγνωρίζουν, πειθαρχούν, αναπτύσσουν δεξιότητες συνεργάζονται και ασκούνται στην άμιλλα, κατανοούν και αγαπούν τους συμμαθητές τους, εκφράζουν τα συναισθήματά τους.
Με την πρωινή συζήτηση ο εκπαιδευτικός δημιουργεί το κατάλληλο κλίμα, ώστε ο κάθε μαθητής να συμμετέχει ενεργά και να αλληλεπιδρά με τους συμμαθητές του. Η νηπιαγωγός παίρνει το ρόλο του συνεργάτη και εμψυχωτή και βοηθά τα παιδιά, μέσα από εικόνες, συζήτηση και πολυμέσα, να αξιοποιήσουν τα βιώματά τους και να μυηθούν στη γνώση.
Με ελκυστικές ασκήσεις και ευχάριστες δραστηριότητες, τα παιδιά κατανοούν τη σημασία της γραφής ως μέσο επικοινωνίας. Με γλωσσικά παιχνίδια συνειδητοποιούν ότι ο γραπτός λόγος είναι η αναπαράσταση της γλώσσας, ενώ η εικόνα αποτελεί αναπαράσταση του κόσμου. Έτσι προτρέπονται από τους εκπαιδευτικούς να συλλαβίσουν.
Μέσα από ποικίλα ερεθίσματα και κατάλληλα παιχνίδια, οι μικροί μαθητές αντιλαμβάνονται ότι τα Μαθηματικά είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς τους. Έτσι οδηγούνται στο να συνειδητοποιήσουν την αξία τους. Οργανώνουν τη μαθηματική τους σκέψη, κατανοούν χωροχρονικές σχέσεις, εκτελούν μαθηματικές πράξεις, αναγνωρίζουν γεωμετρικά σχήματα, αριθμούς και εκτελούν απλές μαθηματικές πράξεις.
Με ελκυστικές ασκήσεις και ευχάριστες δραστηριότητες, κατανοούν τη σημασία της γραφής ως μέσο επικοινωνίας. Με γλωσσικά παιχνίδια συνειδητοποιούν ότι ο γραπτός λόγος είναι η αναπαράσταση της γλώσσας και η εικόνα, η αναπαράσταση του κόσμου. Έτσι προτρέπονται από τους εκπαιδευτικούς να συλλαβίσουν.
Σε ένα κατάλληλα διαμορφωμένο περιβάλλον, δίνεται η ευκαιρία στους μικρούς μας μαθητές να πειραματιστούν με διάφορα υλικά (χαρτιά, υφάσματα, ανακυκλώσιμα υλικά, χρώματα), να δημιουργήσουν και να αναπτύξουν τη φαντασία τους.
Τα νήπια παροτρύνονται να αυτοσχεδιάσουν και να μιμηθούν με τις κούκλες του κουκλοθέατρου. Εξοικειώνονται έτσι με τις τεχνικές του Θεάτρου και μαθαίνουν να γίνονται τόσο δημιουργοί όσο και θεατές.
Η Ευέλικτη Ζώνη είναι ένα πρόγραμμα που στοχεύει τόσο στην καλύτερη και ισόρροπη κατανομή της ύλης του Νηπιαγωγείου όσο και στη εφικτή διαθεματική προσέγγιση της γνώσης.Μέσα σ’ αυτή τη Ζώνη αναπτύσσονται θεματικές ενότητες, οι οποίες πηγάζουν από τα βιώματα, τα ενδιαφέροντα και τις εμπειρίες των μαθητών μας και δεν μπορούν εύκολα να προβληθούν ή να αναδειχτούν στο επίπεδο της τυπικής διδασκαλίας.Το πρόγραμμα αυτό βασίζεται στην αναμόρφωση του σχολικού χρόνου και στην καλλιέργεια - ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, της συνεργασίας, της συλλογικής προσπάθειας και της βιωματικής δράσης.Η... περισσότερα
Μέσα από το θεσμό της δανειστικής βιβλιοθήκης και της αφήγησης παραμυθιού, τα παιδιά έρχονται αβίαστα σε επαφή με το λογοτεχνικό βιβλίο. Μαθαίνουν να το αγαπούν, να το έχουν συντροφιά και να κάνουν συγκεκριμένες επιλογές βιβλίων ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους. Τέλος, ενθαρρύνονται να το αφηγηθούν στους συμμαθητές τους ή να ζωγραφίσουν ό,τι τους εντυπωσίασε.